Pokarm dla życia

Witamy w świecie zdrowej żywności

Kolejny Poprzedni
  • Ziarno szałwi hiszpańskiej

  • Nasiona Chia zawierają OMEGA 3 i OMEGA 6, wspierają organizm przy obniżaniu poziomu cholesterolu i trójglicerydów. Błonnik i inne substancje zawarte w nasionach Chia wywołują efekt obniżenia poziomu cukru we krwi, co jest bardzo korzystne dla diabetyków. Rozpuszczalny błonnik wyraźnie poprawia trawienie i zapobiega zatwardzeniom. Wspomaga proces odchudzania dając uczucie sytości. Flawonoidy zawarte w ziarenkach Chia działają jak przeciwutleniacze, które wzmacniają system immunologiczny, co zapobiega infekcjom. Wysoka zawartość przeciwutleniaczy zapobiega przedwczesnemu starzeniu się skóry. Chia zawiera 9 niezbędnych dla człowieka aminokwasów. Bardzo wysoka zawartość białka, witamin i minerałów chroni cały organizm, jest źródłem naturalnej energii, doskonałym uzupełnieniem diety wegetariańskiej. Nasiona Chia nie zawierają glutenu.

    Chia to też bardzo dobry wypełniacz żołądka, namoczone nasionka pęcznieją i 8-9 razy zwiększają swoją objętość powodując tym samym sytość, znacznie spowalniają zamianę węglowodanów w cukry – dobra wiadomość dla chcących zgubić nieco kilogramów oraz dla chorych na cukrzyce.

    Dorośli mogą zażywać dwie łyżki dziennie nasion chia w sałatkach, jogurtach lub jako dodatek dopieczenia chleba. Ponadto można zrobić „żel” podobny do tego, który wychodzi z siemienia lnianego: należy użyć 1 części ziaren chia i 7 części wody. Mieszaninę należy odstawić na 10-20 minut do napęcznienia. Stosuj tak rozrobiony żel 2 łyżki dziennie przed głównymi posiłkami (nastąpi efekt nasycania), popij dużą ilością wody. Żel można przechowywać około 5 dni w zamkniętym słoiku w lodówce.

Facebook